18 Şubat 2014 Salı

Cennetin Rengi - E.V.Mitchell



Orjinal Adı : The Color of Heaven
Yazar :     E.V. Mitchell&Julianne Maclean,
Goodreads Puanı : 5/3,92
Puanım :    5/4

Harika bir roman okudum..Historical Romanlardan tanıdığımız Julianne Maclean'in Takma isim E.V.Mitchell adı ile yazdığı üç kitaplık bir  seriden oluşan Cennetin Rengi serisi..

Birinci yani okuduğum kitap orjinal adı The Color of Heaven 
ikinci kitap The Color of Destiny  üçüncüsü ise The Color of Hope 


Aşk.aile.sadakat,ebebeyn,evlat,aile sırrı ve ikinci şans  temaları ile süslenmiş bir hikaye.Kitabı başından sonuna kadar karma karışık duygular ile okudum...Bazı sahnelerinde umutsuzluğa kapıldım,gülümsedim,ağladım...

Hikayedeki kadın kahraman Sophie Duncan. idi hayallerinin kahramanı ile evlenerek mükemmel bir evlilik yapmıştı..

Görünüşte her şey mükemmel idi ta ki kızı Megan rahatsızlanana kadar. İnsanlar bence kötü günde belli olur. Kocanın çoğu da kötü günlerde kadınına ihanet eder..Sophie kızı için mücadele ederken kocası Michael kendi dünyasında idi..

Bu çok iç parçalayıcı bir durum idi..

Sophie'nin annesi Cora'nın hayat hikayesi beni çok etkiledi. Onu ölesiye seven iki erkek hikayedeki hiç umulmadık bir dönüm noktası..Çok düşündürüp sorgulattıran bir hikaye idi.Öyle ki okurken birebir yaşamış kadar etkilendim..Sophie'nin babası ile olan ilişkisini okurken herşeyin görünürde olmadığını görünenin ardına bakmak gerektiğini zihne adeta kazıtan bir hikaye idi..


Hani böyle ders niteliğinde kitaplar vardır ya..Bu kitap da tam anlamı ile hayat dersi veriyordu..Romanın özellikle Sophie le Cora'nın karşılaşmasını ve ona kendisi ile ilgili sırrı anlattığı sahne çok güzeldi çok..
Özellikle kitapda Cora'nın kızına verdiği nasihat tam da şapka çıkartılacak cinsden idi. Bir çok kişinin bu cümlelerden kendine bir şeyler çıkaracağından eminim...

''Her geçen gün savaşmak zorundasın, acın elbette hafifleyecek. Güçleneceksin, mutluluğu yeniden yakalayacaksın ve her şey daha kolay olacak. Bu sayede bir sonraki dalgayı rahatlıkla göğüsleyebileceksin. Bilmelisin ki hayat denilen bu acılar denizinde dalgalar asla durulmaz.''

Ama bir kişi bu hikayede cezasını bulmadı..Karısını en acı günlerine sırtından vuran duygusuz Michael..İnanın adamı dövmek geldi içimden..İşte bu yüzdem 5 yerine dört  puan veriyorum bu romana.Bence yazar bu adamın hak ettiği dersi vermeli idi romanın sonunda..Diğer hikayeler bağlantılımı bilmiyorum ama bağlantılı olmadıklarını tahmin ediyorum..İşte orası bence eksik idi..

Kurgu,anlatım,çeviri çok güzeldi.Hayatın her an iyi veya kötü sürprizlerle dolu olduğunu anlatan dolu dolu bir romandı..Bence bir deneyim çok seveceksiniz...Tavsiyemdir...


The Color of Heaven Series

1- The color of  heaven  (Cennetin Rengi
2- The color of Destiny  (Kaderin Rengi)
3- The color of Hope   (Umudun Rengi)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder