18 Ekim 2014 Cumartesi

Ardında Bıraktığın Kadın-Jojo Moyes


Orjinal Adı :The Girl You Left Behind
Edisyon Adı : Ardında Bıraktığın Kadın
Yazar : Jojo Moyes
Goddreads Puanı: 5/3,95
Puanım :5/5



İlk defa okuduğum bir yazar Jojo Moyes. Bu ara ilk defa okuduğum yazarlar çoğalıyor..Amacım değişik türde kitaplar okumak. Aynı yazarları okuduğumda da sanki aynı hikayeleri okumuş gibi oluyorum.

Jojo Moyes'in kitaplarını okumak da  bu kadar geç kalmamın sebebi yazarın dram ağırlıklı ve duygusal yazması.. Kalemi çok etkili. Elimden bırakamadım..

Roman da yazar iki farklı zamandaki iki çiftin hikayesini ayrı ayrı yazarak bir tablo da "The Girl You Left Behind" (Ardında Bıraktığın Kadın)  iki çiftin kaderini birleştirerek çok güzel etkili bir hikaye yaratmış. Yazarın yaratıcılığına kalem gücüne hayran oldum..Bir günümüzden ve geçmişten hikayeyi işlemesi  çok hoşuma gitti. Romanı okurken  savaşın çirkin yüzüne tanık oluyorsunuz..

Roman Birnci Dünya Savaşı zamanında 1916 Alman İşgali ile yılında başlıyor..Sophie ve Edouard'ın hikayesini okuyoruz. Sophie ailesini ayakta tutabilmek için inanılmaz mücadele veriyor..Okurken bazı yerlerinde çok duygulandım,kızdım,ağladım..Hikayeyi öylesine yazmış ki yazar okurken adeta yaşadım..Yaptığı seçim ile en yakınları tarafından acımasızca yargılanmasına çok kızdım...

Romanın  günümüzdeki hikayesinde Liv Halston genç yaşta dul kalmış bir genç kadın. Kocasını dört yıl önce kaybetmiş ayakta durmaya çalışıyor..Tek dayanağı kocasının balayılarında almış olduğu ve onu benzettiği Ardında Bıraktığım Kadın tablosu...Ona bakarak teselli buluyor...

Yolları Paul ile kesişiyor..Paul Savaş  döneminde çalınan sanat eserlerini bulan TARP şirketinde çalışıyordu. Edouard Lefevre’e ait bir tabloyu arıyorlardı.
Sophie'nin ailesi de Ardında Bıraktığım Kadın tablosunu arıyordu ve Paul'de bu işin içinde idi..Rastlantı sonucu Liv'in evinde  tabloyu gördükten  sonra işler karışır. Mahkemeye intikal eder. 
Bu tabloyu elinde tutmak Liv için var olma savaşına dönüşür. Ona göre Sophie'nin ailesinin umurunda olan sadece paradır..
Paul ise aşkı ve işi arasında kalsa da seçimini yapacaktır..
Çok etkilenerek okuduğum bir hikaye idi..Okuyun...Okumayan çok şey kaçırıyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder