25 Şubat 2015 Çarşamba

Aşk Başka Evde-Sinan Akyüz



Orjinal Adı: Aşk Başka Evde
Yazar  Sinan Akyüz
Yayınevi : Alfa Yayınları
Goodreads Puanı .5/3,67
Puanım :5/5



İlk defa bir Sinan Akyüz romanı okudum..Çok da beğendim. Yazarın kurgu gücü çok iyi.
Ülkemizdeki iki yüzlü toplum kurallarını sorgulayan kadın ve erkek eşitsizliğini tüm çıplaklığı ile sergileyen bir kitap idi.

Bence bu kitabı gerek erkek gerek kadın olsun herkes okumalı.

Belki de mevcut evliliklerimizin,ilişkilerimizin sorgulanma vakti gelmiştir.
Romandaki karakterler içimizden kişilerdi. Onların hayalleri ilişkilerini okurken özellikle kadınların da ilişkilerini,evliliklerin sorgulayacağına eminim.
Erkek egemen toplumlardaki ana sorun biz kadınların acınacak halini yazar çıplak ortaya sermişti.
İlk fikir bir erkeğin nikahına sahip olabilirsiniz ama önemli olan gönül kimde ?
Diğeri : Erkeğin karısı olmaya devam etmez annesi olmaya başlarsanız erkek arayışa girer.
Özellikle çoğu iş cinsellikte başlayıp bitiyor. 
Benim aklıma gelen bu ikili ilişkiler de erkeğin ilişkiye kattığı nedir?
Hangi toplumda yaşarsanız yaşayın fedakarlığın büyük çoğunluğu kadına düşüyor evlilikler o şekilde yürüyor. Bunu kabul eden kadınlar evliliklerini yürütüyor..
Hikaye de evliliğini yürütmeyen kadınların da seçimleri vardı. Yazar her yönden ikili ilişkileri incelemiş ancak bence biraz erkek gözü ile irdelemiş o bakış açısından bakmış.Bence çok da tarafsız olamamış.
Yine de okurken büyük bir zevk ile okuduğum bir bir kitap idi. Özellikle hikaye aralarına yerleştirilen şiirler,sözler müthiş idi..


Alıp seni oturttum içime.
Hem de baş köşesine
Ama ne fayda
Hayatım bir yerde 
İçim başka bir yerde..


Oldukça aydınlatıcı ve güzel bir kitap idi doğrusu.
Hayatın insana ne getireceğini kestirmek zor.Bir bakmışsınız eş bir bakmışsınız metres olmuşunuz. Önemli olan siz kendinize hangi rolü biçtiğiniz. Bu rolde başarılı ve mutsuz başarısız ve mutlu da olabilirsiniz.
Konu Aşk olunca tüm kuralların işlemediği sizi ters köşe yaptığı bir süreç başlar..
Konu aşk ise tüm ezberler bozulur.İşe kurallar girdiğinde aşk olmaktan çıkar alışveriş başlar..
Roman karakterlerinden Kürşat karakterinin ilişkisini çok sürpriz bir şekilde bağlamıştı yazar. Kitabın kapağını kapattığımda vay be!! dedim..


Bir alıntı : 

 ''Evet sevgili gece dostları!..Bu gece de mükemmel bir canlı radyo yayınıyla sizlerle birlikte olacağım. Şimdi genç bir dinliyecim soruyor : ''Kadınlar neden Kaynanalarını sevmiyor?''
Bu soruya ilginç cevabı olan bizi arasın lütfen.''
Kürşat koltuğuna yaslandı,Sunny'ye baıkp güldüğü bir sırada telefonun kırmızı ışığı yanıp sönmeye başladı.
''Buyurun efendim.'' diye açtı telefonu.
Arayan bir kadındı.
''Bence,'' dedi gülerek.''kaynanalar cadı olduğu için sevilmiyor.''
Kürşat bir kahkaha atıp, ''Teşekkür ederim,'' dedi.
''Hattımızda başka bir dinleyimiz var,buyurun.''
''Bence de,''dedi adam ''iki kadın bir adamı paylaşamadıkları için çekişip duruyor.''
''Nasıl yani?''
''Bir oğlanı doğuran ana ile o oğlanı kendine aşık edip baştan çıkaran bir kadının savaşıdır bu durum...'''






Çok iyi biliyorum
Seninle biz olmanın imkanı yok
Yine çok iyi biliyorum
Sensiz ben olmanında anlamı yok..
 Aşk Başka Evde.  Sinan Akyüz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder