9 Mayıs 2015 Cumartesi

Koruyucu-Margaret Mallory


Ojinal Adı : The Guardian
Edisyon Adı : Koruyucu 
Yazar : Margaret Mallory
Çeviri: Güney Becerikli
Yayınevi: Aspendos Yayınevi
Goodreads Puanı:5/3,98
Puanım 5/1




Margaret Mallory'nin daha önceden Arzu Şövalyesi ve Haz Şövalyesi kitaplarını okuyup beğenmiştim. O yüzden romanın tanıtımını görür görmez hiç tereddüt etmeden aldım..Ancak romanın konusu güzel olmasına rağmen bir türlü keyif alarak okuyamadım. Hikayenin içine bir türlü giremedim.
O yüzden bu seriye devam etmekte kararsızım. Zira daha üç kitap var bu seride böyle bir okumaya üç kitap daha devam eder miyim ? Kestiremiyorum...


Konu olarak fena değildi ancak romandaki erkek karakteri de bir türlü sevemedim gitti. Evlendikten sonra terkettiği karısını beş yıl sonra gördükten sonra aşık olan ve onu geri isteyen bu karakteri sevmedim. Hoş kitabı baştan beri çok sevmedim ama yine de okumak istedim zira sonra belki severim diye düşündüm ama maalesef sevemedim..


Bu konuyı seven historical severler sevebilirler diye düşünüyorum. Yalnız çeviride ve editteki sıkıntıları da göz önünde bulundurmak gerekiyor..Kitap da bazı yerlerde  tuhaflıklar hissettim...
Roman da Klandaki dört oğlan çocuğunun kalnın cadısını ziyaret ederek cadının kehanetlerini dinlemeleri ile başlıyor.Sonra romanın kadın kahramanı  ve çocukluk arkadaşı Sileas ile evlenmek zorunda kalır. Onu kendine eş olarak düşünmeyen İan onunla birlikte gedeğe girmektense savaşa gider.Tam beş yıl sonra klanına geri dönen bu isteksiz koca o beğenmediği karısınınmuhteşem bir genç kadına dönüşmüş olduğunu gördükten sonra ona aşık olur...


Kocasının birlikte olmadığı Sileas'ın gözünde ise bu evlilik gerçekleşmemiştir. şık olduğu erkek tarafında rededilmek kadınlık gururunu epeyce hırpalamıştır. Son dört yılda umutsuzca beklediği kocasının dönmediğini görünce ondan umudunu kesmiş ve onunla evli kalmak istememektedir. Bu evliliği iptal ettirmeye sonlandırmaya kararlıdır. İan'ın yokluğunda klandaki görevlerini eksiksiz yapan kocasının ailesi ile ilgilenen  ve klandaki  işlerini aksatmayan Sileas kocasının kendisini geri isteyen tavırlarına çok sinirlenmiş onu geri istememektedir...İan'ın işi çok zordur.. Aile içinden de ona küçk kardeşi Niall'dan da büyük tepki vardır..
Kısaca bence bir pislik olan bu erkek kahramanı hiç sevmedim..Belki de o yüzden bu romanı sevemedim..

 Bu dört çocuğun maceralarından oluşan seri dört kitaplık..Okumak isteyen arkadaşlara keyifli okumalar dilerim. Zira görüşlerim sadece beni bağlar...

Return of the Highlanders
1. The Guardian (2011) Koruyucu 
2. The Sinner (2011)
3. The Warrior (2012)
4. The Chieftain (2013)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder