4 Mayıs 2016 Çarşamba

Eczacının Kızı-Charlotte Betts



Orijinal Adı: The Apothecary's Daughter
Edisyon Adı : Eczacının Kızı
Yazar: Charlotte Betts
Çeviri : Solina Silahlı
Yayınevi: Feniks Yayınevi
Goodreads Puanı : 5/3,79
Puanım :5/5




Tarihsel Kurgu romanlarını oldum olası çok sevmişimdir..Charlotte Betts'i de ilk defa okuyorum. Kitap çıkalı epeyce oldu ki sanırım 2013 yılında çıktı. Nedense Eczacının Kızı kitabına hep mesafeli durdum. 
İlk çıktığı zamanlar çok kişi okudu kitabı okuyanlar da çok beğendi. Çok fazla gündemde olan kitaplara nedense fazla merak etmiyorum.

Ne zaman yazarın ikinci kitabı Ressamın Çırağı çıktı ben yazarı okumaya karar verdim...
Ressamın Çırağı'nda da Eczacının Kızı'ndaki Susannah'ın kızının hikayesi var o yüzden  Ressamın Çırağı'nı okuyacağım..


Gelelim Eczacının Kızı'na ;
 Roman çok akıcı su gibi akıyor , zevk ile okunuyor. Çevirinin ve editin çok başarılı olduğunu belirtmeliyim.
Tarihi Kurgusal romanlarda genel olarak var olan o durağanlık (hepsinde olmasa da) yok. 

Karakterleri çok güzel işlenmiş ve yan karakterler de gerçekten var kitap da. 17. yüzyıl İngilteresi'nin sosyal yaşamı,veba salgınını yazar o kadar güzel işlemiş ki adeta o çağı yaşıyorsunuz..

Özellikle o dönemdeki Eczane de babasına yardım ederek çalışan bir genç kızın gerek aile hayatı sosyal hayatının anlatımını beğenerek okudum. Yazar o çağdaki yaşanan veba salgınının dehşeti adeta yaşattı diyebilirim...


Kitabın kadın karakteri  üzerine kurgulu olan Eczacının Kızı'n da Susannah babası ile birlikte yaşamaktadır. Son derece sakin ve huzurlu hayatı vardır. 26 Yaşında olmasına rağmen babasının desteği ile evlenmemeye karar vermiş evliliği ötelemiştir.
Ancak; babası Arabella isimli dul bir hanımla evlenmeye karar verir.


Cornellius ikinci evliliğini yaptıktan sonra kızına bir eş ayarlar yüksek bir drahmi karşılığında Henry isimli eczanenin müşterilerinden olan doktor William Ambrose'in kuzeni yakışıklı ve çekici bir erkek olan Henry ile evlendirmeye karar verir.
Ancak Henry göründüğü gibi olmadığı gibi Susannah'a zannedildiği gibi değer vermediği gibi kalbindeki kadın ile evlenemediği gibi ondan bir de oğlu olmuştur..
Bunlardan habersiz olan Susannah büyük umutla yaptığı evlilikte büyük hayal kırıklıklarına uğraması kaçınılmazdır..


Ve bir gün kocasını Veba'dab kaybetmesi ile hayatı bir karabasana döner. Kocasının yakışıklılık ve sempati maskesi ile sakladığı sırları açığa çıkar..
Bu zor günlerde onu koruyup destek veren ise Doktor William Ambrose'dir..
Kitap da sanırım üvey anne Arabella karakterini hiç hazzetmedim diyebilirim..


Baba karakteri Cornellius'u resmen bence avladı..
Baba olarak kızının hayatını altüst ettiğini düşünüyorum..Kızı ile o kadar güzel bir ilişkisi ve hayatı varken ; verdiği karar ile bir anda kızının hayatını karartığı gibi kendi hayatını da bir anlık zevkleri için heba etti.

Kızına bir baba olarak çok büyük zarar verdi. Çünkü evlendiği kadın çıkarcı,yalancı ve erkek avcısı bir kadın idi. Evlenir evlenmez genç kıza kapıyı göstermesi kaçınılmaz idi..
Romanın en beğendiğim tarafı ise bu kadar ağır sorunların içinde muhteşem bir aşkı da barındırması idi..
Özellikle sonu çok güzeldi..


Hızla yayılan Veba salgını,ihanet,aşk.vefa temalarında ve 17 Yüzyıl İngilteresi'nin atmosferinde yazılan bu romanı çok beğendim..


Hala okumadınız ise tavsiye ederim...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder