23 Mayıs 2016 Pazartesi

Kış Denizi-Susanna Kearsley


Orijinal Adı : The Winter Sea 
Edisyon Adı: Kış Denizi
Yazar : Susanna Kearsley
Çeviri : Şebnem Barker
Goodreads Puanı :5/4,06
Puanım :5/4





Uzun zaman önce alıp okumaya kıyamadığım Kış Denizi'ni nihayet sıraya aldım..Sanırım Goodreads puanını görünce büyük bir beklenti içinde okumaya başladığım için biraz hayal kırıklığı yarattı bende..Hikayenin en azından daha akıcı olmasını bekliyordum..


Başlarda kitabın içine bir türlü giremedim. Ancak daha sonra tam bir ziyafet olsa da çeviriden mi? yazardan mı? olduğuna karar veremediğim bir durağanlık vardı kitapta. Aslında en çok sevdiğim konulardan İskoçya tarihi ile ilgili güzel  bir romandı..

Sarah Jio ve Kimberley Freeman'ın romanlarında çok sık görünen bugün ve dünden iki kadın kahramanın hikayesi ile devam ediyordu kitap...Carrie ve Sophia'nın hikayesi birbirini tamamlıyordu .

Romandaki asıl karakterler ve yan karakterler oldukça iyi tanımlanmıştı hikaye de sırıtmıyordu ..
Romandaki düşes karakterini çok beğendim...

Yine de tam bir tarih ve duygu şöleni ile taçlandırılmış bir roman idi..Günümüzdeki yazar olan kadın kahraman Carrie ve geçmişteki akrabası olan kadın kahramanımız Sophia'nın hikayesini anlatıyordu. Yazar olan Carrie ünlü bir tarihsel kurgu yazarı idi..Daha önce yazdığı kitaplardaki benzer başarıya ulaşmak için kolları sıvar..Önce ön araştırma yapmak için Fransa sonra da Silence Kalesinin olduğu bölgeye gider..Kasaba da bir ev tutarak yazmayı planlamaktadır...


Tuttuğu evin sahibinin oğulları Stuart ve Graham arasında kalırken,yazdığı romanın kadın kahramanı Sophia'nın hikayesini yazarken birebir yaşamaya başlar.. 
Carrie romanını yazarken üç yüz öncesine gidip olayları yaşaması  kurgusu bana biraz Diana Gabaldon'u da anımsattı...


Diana Gabaldon'u sevenlerin bu yazarı seveceğinden eminim..

Romanın sonlarına doğru Sophia'nın içine düştüğü ikilemi;Carrie'nin romanı yazarken bulunduğu ruh halini okurken çok etkilendim...Romanın kurgusunu lirik anlatımını çok beğendim. Yayınevinin yazara devam etmesinin gerektiğini düşünüyorum.. 


Hem historical hem de İskoçya tarihini seviyorsanız,fantastik,gizem  temaları ile süslü bu hikayeyi bir denemenizi önerebilirim....

Serinin diğer kitabını da okumayı çok istiyorum...Yayınevinin bir an önce yayımlaması dileği ile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder