16 Nisan 2019 Salı

Kuğular Adası -Ciji Ware

.

Kitap  :Adı Kuğular Adası

Yazar : Ciji Ware 

Orijinal Adı :İsland of the Swans

Yayınevi :Epsilon Yayınevi

Ceviri : Gülce Erhan

Uzun zamandır kitap yorumu yapmıyorum. Ancak uzun zamandır kenara ittiğim kitapları elime almaya basladığımda Kuğular Adasını cok beklettiğimi anladım.

Keske daha önce okusaydım..

Romanın alışılmışın dışında bir kurgusu var. Historical romanlarda sonlar genelde mutlu biter ama bu roman öyle değil..Kesinlikle müthiş bir kitap..

Büyülü bir aşk ,güçlü karakterler ve müthiş tarihsel mekanlarda yasanan üçlü bir aşk öyküsü ...

İki erkek arasında kalan bir kadın...Biri çocukluğundan beri sevdiği,diğeri gözünü onda açtığı kocası...

Diger historical romanlara gore oldukça degişik bir romandı..Uclü bir ask ilişkisi vardı...Jane Maxwell çocukluk aşkı Thomas Fraser ile evlenmesine engel olan annesi yüzünden bir takım entrikalar ile Dük Alex Gordon ile evlenir

Evliliği büyük iniş çıkışlar ile devam eder. Hem Jane hem de kocası Alex bu evlilikte byük hatalar,sadakatsizlik yapar. 

Roman Fransız İhtilali ile Amerikan Kolonilerinin bagımsızlığa kavustugu zamanlarda ve o cografyalarda geciyor..

Bildiğiniz bir mutlu son veya mutsuz bir son ile bitmiyor..

Kadın kahrakter sevmediği bir adamla evlebmediği için mutsuzluktan hayatına da küsmüyor..Aksine cok mutlu ve mutsuz oldugu zaanlar da vardı..

Yazarın kalemini konuyu işleme stilini çok  begendim.. Son derece gercekçi bir uslup ile işlemiş konuyu...Oyle pembe romantik bir aşk yok ..Aksine can yakan bir aşk tutku var..

Romanda bana çok ters gelen sahneleri de olsa da. Beni oldukça etkiledi ...

Sanırım ülkemiz de yazarın çıkan tek romanı Kuğu Adası olsa gerek.. Keske başka bir romanını da okuyabilseydim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder