29 Temmuz 2015 Çarşamba

Elveda Haziran-Sarah Jio




Orijinal Adı:  Goodnight June 
Edisyon Adı : Elveda Haziran
Yazar : Sarah Jio
Yayınevi: Arkadya Yayınları
Çeviri: Duygu Parsadan 
Goodreads Puanı:5/3,8 
Puanım: 5:4,5

Çok etkileyici bir kitap okudum.Sarah Jio'nun daha önce Agapi isimli kitabını okumuştum. Beğenmiştim ancak öyle süper bir kitap değildi. Yazarı okumuş olan arkadaşlarım Agapi'nin yazarın kalemini yansıtmadığını ifade etmişlerdi..


Elveda Haziran isimli kitabını okuyunca onlara hak verdim.
 İşte şimdi kendimi Sarah Jio okumuş olarak hissettim.
Yazarın çok methini duymuştum ancak nedense bu yazara mesafeli oldum.
Ancak hata yapmışım..


Yazarın kalemi müthiş.Kurgu yeteneği mükemmele yakın.
Aile sırları,kardeşlik,ihanet temalarında işlediği hikaye çok güzeldi.
Ancak aşkı hissedemedim.
Zira konu daha çok aile ve kardeşlik üzerine kurguluydu.
Romanın başka kahramanı June ve Gavin'in aşkı yüzeysel gibi idi.
Fakat teyzesi bildiği Browny ve Antony'nin aşkı müthiş idi.
Romanın en sevdiğim yeri Ruby ile Brownie arasındaki mektuplar..
Bayıldım o mektuplara.
Ruby'nin kişiliğini yitirdiği ve sağlık sorunlarına sebep olan işi bankacılık idi. 
Zor durumdaki iş yerlerine haciz gönderen ve onları zora sokan bir birimde oldukça da güzel geliri vardı.
Ancak kendisinde sağlık sorunları baş göstermişti. İşine öylesine dalmıştı ki ailesinden neredeyse kopmuştu.


Annesi kendi aleminde, kız kardeşi ile görüşmüyordu..
Derken teyzesi Ruby'nin vefat ettiğini onun avukatından gelen bir mektup ile öğrendi..
Kendisine Ruby'den miras kalmıştı.
Sağlık sorunu yüzünden bile ara vermediği işinden bir haftalık izin alarak teyzesinden kalan miras işlemlerini halledebilmek için doğup büyüdüğü Seattle'e gider.
Ancak haberinin olmadığı bilmediği çok fazla sır ve olay vardır.
Teyzesi'nin miras bıraktığı ve çocukluğunun geçtiği Mavi Kuş Kitapevi'ni miras olarak bırakmıştır.
Orada çok fazla anısı olması dışında kitabevine adımını atar atmaz tekrar nefes almaya başladığını hisseder.


Geçmiş ile hesaplaşması,hiç evlenmeyen teyzesinin bilmediği yanlarını keşfetmek.
Onu bir nevi uykudan uyandırırken;
Kalbini uzun zamandır kapattığı sevgiyi de bulacaktır..
Çok daha fazla detay vermek istemiyorum.
Kitaba ilk başladığımda başlarda biraz durağan bulsam da roman sona doğru şaha kalktı ve beni şoka soktu. Bazı tahminlerim vardı ancak böylesi duygu sağanağına tutulacağımı hiç tahmin etmemiştim.
Yazarın okumadığım ancak kütüphanemde edindiğim diğer kitaplarını da en kısa zamanda okuyacağım.
Benim gibi kurgu ve dram  okumak isteyenlere birebir tavsiye ederim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder