31 Aralık 2013 Salı

2013 Yılında Bende İz Bırakanlar Kitaplardan Bazıları





2013 Yılında da birbirinden güzel kitaplar okudum. İlk defa okuduğum yazarlar oldu sevdiğim yazarları okudum.Bu yıl Goodreads'te yaptığım kayıtlara göre 183 kitap okumuşum..Eh 175 kitabı hedef belirlemiştim aşmışım hedefimi..Gelecek yıla 200 Kitap hedefliyorum umarım hedefime ulaşırım.

Gelelim okuduklarım içinde beni en çok etkileyen kitaplara..

Bazı kitapları okurken büyük hayal kırıklığı yaşadıkları oldu,beni çok mutlu eden kitaplar oldu.

2013 Yılında tanıştığım yazarlardan biri Linda Giilard ikinci şans temalarını işleyen bir yazar idi Aşkın Büyülü Mucizesi ve Yüregimdeki Kıvılcım kitaplarını çok severek okudum..

2013 Yılında tanıdığım diğer yazar Jeffrey Archer idi.Son Yargı ve Kane ve Abel kitaplarını okumak bence büyük bir ayrıcalık..Yazarın kalemi o kadar güçlü ki okurken elinizden bırakamıyorsunuz.

Son Yargı biraz Alexandra Dumas'ın  Monte Kristo Kontu'nu andırsa da harika bir kitap idi benim için.Özellikle Kane ve Abel birbirine düşman iki adamın hikayesi ve bibirlerine aşık olan çocuklarının aşkı da vardı.Müthişti..

Benim için 2013 yılı Nora Roberts'i keşfetme yılı da oldu.Bataklıkta Gece Yarısı,Alacakaranlık,Nehrin Sonu,Aşk Sığınağı,Yarın ve Daima,Gizemli Komşu,Aşkın Senfonisi,çok zevk alarak okuduğum kitaplar oldu.Fakat yazarın eski kitaplarındaki tat bambaşka bunu belirtmeliyim..


Vee Linda Howard Allahım o ne kitap ne duygu sağanağı idi..Kitabı okumadım yaşadım adeta.Bmbaşka bir yazar bence. Bu yıl tanıdığım yazarlardan Sylvia Day,Evangile Collins beni ters köşeye yatırdı adeta..Bu iki yazarın kitaplarını bu kadar sevebileceğimi bilmiyordum..Özellikle Sylvia Day'in historicallerinin müptelası oldum..Bir yazar daha var çok etkilendiğim ve okurken hiç bitmesini istemediğim bir kitap Pencereme Aşk Kondu Lavyrle Spencer'in yazdığı bu romanı okurken yaşadım adeta.İkinci Dünya Savaşının hemen öncesinde basit sıradan insanların destanlaşan hikayeleri..Kurgu,aşk,aile bağları,çocuk sevgisi,açlık,iktidar hırs müthiş güzel bir şekilde harmanlanmış..İşte diyorum ben böyle ayakları yere sağlam basan içinde her şey olan hikayeleri seviyorum..Hem dram,hem romans severleri çok memnun edecek bir hikaye bu bence..

Herkesin kitaplığında olması gereken bir kitap bence..

Veee çok geç tanıştığım Zülfü Livaneli..Seranad..Allahım ben bu kiatbı nasıl bu kadar geciktirdim dedim kendi kendime. Okurken yazdıı tarihi yaşıyorsunuz,sorguluyorsunuz,düşünüyorsunuz..Sanırım en beğendiğim romanlardan biri de Serenad idi..Bu kitabı okumak okumak gerekiyor. Tam bir baş ucu kitabı bence..

Veee Eren Erdem'im Devrim Ayetleri kitabından söz etmeden geçemeyeceğim.Kısaca Ezber Bozan bir kitap..Okunmaya değer..

Bu yıl tanıdığım bir yazar da Karen Rose vardı Bana Aitsin,Anlatacak Kimse Kalmadı romanlarıının tadı damağımda kaldı, Gerçekten de okunmaya değer bir yazar bence.yazar aşk,polisiye,macera,gerilim ile işlediği muhteşem bir yazar bence..


Robyn Carr onu da bu yıl tanıdım tam yirmi kitaplık Virgin River Serisi'nin Aşk Yeniden,Dağ Kulübesi kitapları bence çok güzel okunmaya değerdi...Bu iki roman da ikinci şans temalarına bayıldım..Her şeye yeniden başlamak ummadığın zamanda gelen aşkın fısıltısı ile taçlandırılmıştı..

Bu yıl yeni tanıdığım yazarlar beni daha çok etkiledi aslında.Muhteşem kitaplar okudum bana getrisi olan kitaplar olduğu gibi büyük hayal kırıklığı ile okuduklarımda vardı..Elimde 2013 yılnda çıkıp da hala daha okuyamadıklarım da var. O kadar çok kitap çıktı ki..Yetişmek mümkün olmuyor.
Yeni gelen 2014 yılında da daha kaliteli öğretici,sorgulayıcı,okuması zevkli kaliteli kitapların daha çok olması dileği ile...Herkese mutlu bol kitaplı yıllar...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder