23 Ekim 2016 Pazar

Aşk ve Savaşın Şarkısı-Dinah Jefferies

Orijinal Adı :The Tea Planter's Wife
Edisyon Adı : Aşk ve Savaşın Şarkısı 
Yazar : Dinaj Jefferies
Yayınevi: Nemesis Kitap
Çeviri : Meltem Sağlam
Goodreads Puanı : 5/3,77
Puanım : 5/4,5



Tarihi romanları okumayı çok seviyorum. Beni tarihin gizemli yıllarına götürüp o diyarlar da nefes almamı sağlarken adeta o tarihlerde yaşamış gibi oluyorum. 
Bitirmiş olduğum roman bugünün Sri Lankası dünün ise Seylan'ın da .. Roman etkileyici bir atmosferde geçiyor..

Seylan'ın en ünlü ürünü bildiğiniz gibi çay...Çay benim vazgeçilmezlerim arasında olan bir içeceğim adeta..Romanın kadın kahramanı bir İngiliz..Eşi ile Londra'da tanışıyorlar..Ve evleniyorlar..Eşinin yanına bir gemi ile yeni bir hayata yelken açıyor..


Sevdiği erkek için şimdiye kadar yaşadığı bildiği hayatı arkasında bırakarak vatanından kilometrelerce uzaklıkta Seylan'a gidiyor..

Evlendiği erkek Laurence Hooper Seylan'da büyük bir çay üreticisidir..Gwendolyn Laurence ile evlendiğinde kendisini çok heyecanlı bir yeni hayatın beklediğinden emindi.. Yolculuğu sırasında egzotik bir erkek Savi Ravasinghe ile tanışır...


Bu adam ileride hayatında çok etki edecek bir olaya sebep olacaktır..

Ancak Kocası yolculuğu bittikten sonra limanda onu karşılamadığı gibi kendisini geri çekmiş adeta soğuk davranmaktadır.


Gwen'in acemiliği,gençliği,ev hayatındaki sorumluluklar,farklı kültürlerin etkisi ve eşinin şımarık ve kaprisli kız kardeşi Verity sayesinde de çevresindeki insanlar ve kendisi ile çatışma içine girer..
Kocası ile kısa bir ilişki yaşayan Amerikalı küstah Christina da işini zorlaştırıyor elbet..
Onu sayesinde kıskançlıktan azap çektiği gibi,tecrübesizlikten,kayıp korkusundan yıkıcı kararlar almak zorunda da kalacaktır..


Roman da dönemin farklı kültürleri.siyasi huzursuzluk ve ırksal ön yargıları yazar çok güzel işlemiş..
1929 yılında meydana gelen Ekonomik Buhran,Seylan'da ki siyasi olayların temasında çok etkileyici bir roman yazmış yazar..


İsminden belki bir aşk romanı sanmanız büyük olasılık ama romanı okudukça büyük bir yanılgıya düştüğünüzü anlayacaksınız.
Roman da aşkın yanın da anne ve baba olmanın etkisi,aile olmanın sorumluluğu,aile sırları ana tema aslında..


Bir de egzotik bir ülke de konunun işlenmesi romanı daha da güzelleştiriyor..Bazı bölümlerini okumak benim için çok zor oldu. Çok etkilendim..Bir annenin yaşamasını asla dileyemediğim türde idi olayları yaşamak ..Gwen için çok yıkıcı oldu..


Ama hayat devam ediyordu..

Kitabın kapağını çok beğendim. 
Özellikle ciltli olması çok hoşuma gitti. çeviride sıkıntım duyumsamak kelimesi adeta zorla hikayeye monte edilmiş idi. Olmamış..


Hikayenin ilk 110 kusur sayfası benim için okuması biraz sıkıcı oldusa da sonradan kitap açıldı..
,Okumaya doyamadığım bir tat aldım..
Tarihsel kurgu romanlarını seviyorsanız tavsiyemdir..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder