8 Haziran 2015 Pazartesi

Savaşçı Prenses - Barbara Erskine


Orjinal Adı :The Warrior's Princess 
Edisyon Adı : Savaşçı Prenses
Yazar : Barbara Erskine
Çevirmen : Aslı Ağca
Yayınevi : Epsilon Yayınları
Goodreads Puanı :5/4
Puanım :5/4


Yeni ancak geç tanıştığım bir yazar oldu Barbara Erskine..Tarihi kurgu ,paranormal, gerilim , savaş temalarında kurgulanmış nefis bir romandı. Ancak bazı yerlerin de anlatımı yüzeysel,bezı yerlerinde de fazlaca detaylandırılmış buldum..
Yazarın kalemini çok etkileyici buldum.Romanın kurgusu çok güzeldi ancak bazı duygusal sahnelerde eksiklik hissettim. 
Diğer sahneler muhteşemdi. Romandaki iki kadın kahramanın hikayesini çok güzel işlemişti. Anlatım da bir geçmişten bir de günümüzden kurguladığı sahneler de çok heyecanlandığım zamanlar oldu.Geçmiş ve günümüz olayları arası geçişler mükemmel idi..

Bazı yerlerde sayfaları nasıl çevirdiğimi anlamadım.
Bu yazarı daha çok okumayı isterim. İnşallah yayınevi epeyce süredir ara verdiği bu yazarı hatırlar ve diğer romanlarını yayınlamasını temenni ederim..
Romanda ünlü Roma İmparatorları Ben Claudius ve Neron'un zamanını ve büyük Roma yangınını zamanını da okudum çok etkilendim..Ben,Claudius'ın hikayesini yıllar  yıllar önce TRT'de bir dizide izlemiş çok çok etklenmiştim..Bulabilen bence seyretsin..Neron derseniz onun da hikayesi çok etkileyici. O yüzden de bu roman ilgimi çok çekti. Hikayede ki Savaşçı Prensesimiz Eigon destansı hikayesini okumak beni çok etkiledi..

Onun babası da tarihte yaşamış etkili bir kralmış Caracatus gerçekten de yaşamış bir kahramanmış..
Efsanevi Britanya Adasında bir karaktermiş..Yazar kurgularken gerçek bir kralı kurgulamış..
Tarihi roman severlerin  de beğeneceği bir roman bence..
Romanın konusuna gelince ;
Jess güvendiği biri tarafından tecavüze uğrar ancak başlarda kim olduğunu hatırlamamaktadır. Sevgilisinden de yeni ayrılmıştır. Bu saldırıya yapanın kim olduğunu bilmediği gibi polise de bu konu ile ilgili soruşturmadaki evrelerden korktuğu için de  başvurmaz..
Bu olay yüzünden mesleğinden istifa ederek kızkardeşinin Galler'deki çiftlik evine sığınır..Ancak orada da bir takım çocuk sesleri duymaya başlar..Bu durum öyle bir raddeye gelir ki..
O çağlarda Kral Caracatus'un karısı ve kızı ülkesini istila eden Romalılar tarafından tecavüze uğrar..Kralın diğer çocukları ormanda kaybolur asla bulunamaz..Kral ve tebası Roma'ya götürülür ve orada esir bir hayat sürer..

Eagon ve annesi Cerys  orada korunaklı bir hayat sürerken uğradıkları saldırıyı yapan Romalı askerden de kaçmaya çalışırlar. Uğradıkları tecavüzü kimseye söylememeleri onların hayatını da tehlikeye atar ..Saldırıyı yapan onları öldürmeye kararlıdır.. Aralarında yıllarca süren bir kovalamaca başlar..
Jess'in de hikayesi aynı durumdadır. Tecavüzü gerçekleştien oldukça yakın çevresinde biridir. Ayrıldığı sevgilisi de bu konuda yardım etmeye çalışır. Ancak Jess ona da güvenmez zira şüpheliler arasında o da vardır..Hikaye öyle bir duruma gelir ki katil nerede hangi çağda belli olmaz..
Değişik bir kitap oumak istiyorsanız tavsiye ederim....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder