21 Eylül 2015 Pazartesi

Soğuk Öpücük-Sandra Brown



Orijinal Adı : Low Pressure
Edisyon Adı : Soğuk Öpücük
Yazar :Sandra Brown
Çeviri :Tuna Alemdar
Yayınevi : Martı Yayınları
Goodreads Puanı :5/3,85
Puanım :5/5
 Uzun zamandır Sandra Brown'ın böylesi buram buram aşk,gerilim,macera kokan kitabını okumamıştım. İlaç gibi geldi diyebilirim zira yazarın polisiye anlamda kitabını özlemişim.Yazarı daha sık okuyabilsem çok mutlu olacağım. 


Özellikle Martı yayınları yazarın daha çok aşk ve macera temalı kitaplarını yayımlamıştı.Bu kitap ciddi anlamda polisiyeye geçiş oldu. Kitabın çevirisi beni asla rahatsız etmedi. Kitabın sayfalarını nasıl çevirdiğimi anlamadım. Nedense katili kitabın sonlarına doğru tahmin edebildim.
Yazarın kurgusunu çok beğendim.Ancak başlarda nedense bazı isimlere alışmam zor oldu o yüzden kitaba bir türlü giremedim.Fakat sonradan her şey yoluna girdi ve ben Sandra Brown okumanın tadına vararak okudum. 


Eminim bu hikayeden çok da güzel bir film çıkabilir idi. Çünkü kitabın bazı yerlerinde heyecandan yerimde duramadım...Kitabı elimden bırakamadım.

Kitabın konusuna gelince;
Bellamy Lyston 12 yaşında iken ablası Susan evlerinde parti verilirken vahşice öldürülür.Bu cinayet ailesine kalıcı izler bırakır. Önce üvey ağabeyi Stewen ile ilişkileri bozulur Stewen aileden uzaklaşır. Bellamy'in o gece ile ilgili hafızasının kaybeder...Gece ile ilgili görüp hatırlayamadığı anılar ve cinayetten sonra yaşadıkları yüzünden ilişkilerinde istediği uyumu ve mutluluğu bir türlü yakalayamaz. Çocuğunu düşürerek kaybettikten sonra da evliliği bozulur..


Olaydan tam 18 yıl sonra onu rahatsız  eden hafıza kaybından kurtulmak ve olayın çözülmesini sağlamak için bir roman yazar..Sansasyonel bir şekilde kaleme alır...Ailesi bundan rahatsız olur zira kitap liste başı olduğu gibi gündeme oturmuştur. Ailesi tekrar ilgi odağı olmuştur. Babası kanser hastalığının son evrelerindedir..Ölmek üzeredir.


Kitabın yazılmasından çocukluğunda aşık olduğu ablası Susan'ın sevgilisi Dent Carter'de vardı..Dent Susan'ın ölümü ile ilgili olan zanlılar arasında idi. . Dent ve Bellmy arasında geçmişin hesaplaşmaları yüzleşmeleri olurken tutkulu bir aşk meydana gelir Ancak bu yakınlaşma önce ailesi sonra da çevresi arasında pek hoş karşılanmayacaktır.


Ancak Bellamy ve Dent olayları birlikte araştırmaya başlarlar. Araştırma onları  hiç tahmin edemeyecekleri birine götürür..Katile...


Çok güzel bir romandı.Polisiye,aşk,tutku,aile temalarında yazılmış bir hikaye idi. Romanın temposu başlarda biraz durağan gibi olsa da sonradan tempo hızlandı heyecanlı bir maceraya dönüştü.



Kısaca Sandra Brown severleri hayal kırıklığına uğratmayacak bir hikaye idi..


Tavsiye ederim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder