9 Ekim 2012 Salı

Düşesin Zaferi-Elizabeth Loupas

Düşesin Zaferi Elzabeth Loupas

İlk defa okuduğum bir yazardı.Düşesin Zaferi Goodreads puanı 5/3,91 Benim puanım 5/4 Başlarda biraz sıkıldım itiraf edeyim..Ama sayfalar ilerleyip ben hikayeye ısınınca benim nazarımda kitap açıldı..
Roman daha çok Tarihsel Kurgu ve polisiye üzerine kurgulanmıştı..Gerçekçi bir uslupla yazılmıştı..Rönesans İtalya'sında geçiyordu..Geçtiği dönemi de pek sevmesem de hikaye içine çekiverdi beni...Buda çevirinin de büyük bir payı vardı..Çeviri de problem hissetmedim..^

Hikaye Ferrara Dükü  Alfonsa d'Este ile evlenen Avusturya Prensesi Barbara ve öldürülen ilk eşi ama ruhu Arafta olan ilk eşi Lucrezia de'Medici'nin tarafından anlatılıyor...
Çok çarpıcı bir anlatımı da vardı.. 

Barbara ve Alfonso'nun evliliği protokoller ile düzenlenmiş bir evlilikti..Öyle aşk vs.yoktu..Sözleşmeler ile düzenlenmişti..Hikaye bu iki insanın düğün gününden başlıyor..
Barbara Alfonso'nun ilk ölen eşi gibi çok güzel bri kadın değildir..Ama akıllı ve politik anlamda başarılı bilgili bir kişi idi....İnsan ilişkilerinde çok başarılı idi..
Lucrezia yani Alfonsonun ilk eşi çok güzel şımarık ve çok genç bir kadındı..Ölümünün üzerindeki esrar perdesi hala daha çözülememişti...Ruhu hala bir yerlerde dolanıp olayları izliyor ve o da olayları kendi penceresinden anlatıyordu...

Barbara'nın ise kulağına kadar gelen dedikodular nedeniyle ilk eşin ölümündeki sırrı merak ediyordu..Çünkü kocası karısının ölümünden sorumlu tutuluyor..Kimine göre de o öldürmüştü...
Kocası ile arasının bozulması hatta evliliğinin iptal edilmesi uğruna bu araştırmayı yaptı..Başta kendisine karşı olan hatta ,iki günlük gelin iken döven kocasını araştırmaya ikna etti..
Birlikte araştırmaya başladılar...Bu birliktelik olumlu olarak evliliklerine de yansımaya başlar...Araştıma devam ettikçe ilk düşesin kocasını önünle gelen ile aldatan şımarık karakterli bir kadın olduğunu anlar...Güzeldi...Ben beğendim..Okumak isteyen arkadaşlara keyifli okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder