28 Şubat 2015 Cumartesi

En Yakın Arkadaşımın Kızı- Dorothy Koomson

A

Orjinal Adı:My Best Friend's Girl
Edisyon Adı : En Yakın Arkadaşımın Kızı
Yazar : Dorothy Koomson
Çeviri :Karen Alguadiş Çelikoğlu
Yayınevi: Artemis Yayınları
Goodreads Puanı :5.4
Puanım :5/4




Uzun zaman önce alıp kitaplığımda unuttuğum bir kitap idi  En Yakım Arkadaşımın Kızı. Aslında aldığım zaman okusaydım yazarı tanıdığım kitap olacaktı Yazarı Benden Önceki Kadın ismi ile tanıdım Gül Yaprağı Kumsalı ile çok sevdim..Kesinlikle çok iyi bir yazar. 


En yakın Arkadaşımın Kızı kitabı ile yazar hakkında ki düşüncelerim perçinlendi. Kesinlikle hayranım bu yazara. Birinci anlatımlar sevmediğim halde bu yazarın okuduğum tüm kitaplarını sevdim..

Kesinlikle sadece romans yazarı değil. Romanlarında aşk, macera, polisiye, gizem.mizah  temalarını çok iyi harmanlayarak yazarken hikaye anlatımları  ve diyaloglar müthiş.
En yakın arkadaşımın kızına 5 üzerinden 5 verebilirdim..Ancak romandaki kadın  kahramanın iki erkek arasında kalması ve sonunda ikisini birden idare etme kıvamına neredeyse gelecek durumda olması yüzünden notunu kırdım..


Ancak yazar bence kesinlikle okunacak olan yazarlar kategorisine girmesi gereken bir yazar..
Kitabımıza gelirsek;
Kitabın çok etkileyici bir konusu var ..Konuya resmen aşık oldum diyebilirim. Romanda insanlık dersi yazıldığı gibi,kişinin yaptığı seçimler ile nereden nereye savrulabileceğinin tipik bir örneği var romanda..Okurken çoğunlukla ben olsam ne yapardım sorusunu çok sordum kendime...Roman affedişten aşka, sorumluluğa,bağlanmaya ve en sonunda kendini anlamaya kadar süren yolculuğunu anlatıyor Kamryn Matika'nın..


Romanda çok yakın dost olan  iki genç kadının hikayesi var. Birbirlerini o kadar seviyorlar ki..Aralarına hiç bir şey hiç kimse giremez..Sadece bir erkek girebilir aralarına..Natheniel..Kamryn'in sevdiği taptığı nişanlısı...
Evliliklerine sayılı gün kala onun ve en yakın dostum dediği Adele'nin ihanetini öğrendi...Öyle ki Adele nişanlısı ile girdiği ilişkiden hamile kalıp onun çocuğunu doğuracak Kamryn bunu çok sonra düğününe sayılı günler kala öğrenecekti..Bundan sonrası bir felaket idi. Hayatta en sevdiği iki kişinim ihanetine uğrayan genç kadının kendisini toparlaması kolay olmayacaktı. İlk iş yaşadığı şehirden kaçarcasına ayrılacak kendisini toparlamaya çalışarak yeni bir hayat kuracaktır..
Bu elbette ki kolay olmayacaktır..
Aradan iki sene geçer...Adele ısrarla onu aramakta ulaşmaya çalışmaktadır. Kamryn ne telefonlarına ne mektuplarına cevap vermemiş ısrarla cevapsız bırakmıştır.


Fakat doğum gününde kendisine gelen tebrik mesajlarında onun yakaran notunu bulur..Adele çok hasta Lösemi Kanseridir.Önünde sayılı günler vardır.Kendisi ile görüşmek istemektedir. Tek düşüncesi kızı Tegan'ın geleceğidir. Bu isteğe kayıtsız kalamayan Ryn (Kamryn) onu ziyarete gider..
Biricik dostunun çaresizliğini görür ve ona yardım etmek için kolları sıvar..Adele'nin tek isteiği Tegan'ın kendi zalim babasından alarak Ryn tarafından evlat edinilmesidir..
Adele,Nate,Ryn'in hesaplaşmasının da zamanı gelecektir. Ve Ryn tüm bu sorunlar ile boğuşurken yeni bir aşka da merhaba diyecektir.

Bu olaylar ve yaşananlar beş kişinin hayatını oldukça derinden etkilerken,kendilerini sorgulamayı fedakarlık etmeyi,yeniden başlamayı  dış görünüşü önemsememeyi öğretecektir. 
Harika bir romandı çok yerinde okurken gözyaşları içinde okurken kahkahalarımı tutamadığım diyaloglarda  çok oldu. Duygusal sahneleri okurken içim eridi..

Bence kesinlikle es geçilmemesi gereken bir yazar Dorothy Koomson..Tevsiye ederim..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder