16 Mayıs 2015 Cumartesi

Ayakkabıcının Karısı- Adriana Trigiani





Orjinal Adı: The Shoemaker's Wife
Edisyon Adı: Ayakkabıcının Karısı
Yazar : Adriana Trigiani
Çeviri : Alp Sanlı
Yayınevi : Koton Kitap
Goodreads Puanı : 5/3,95
Puanım 5/3,5




Yazarı ilk defa okuyorum. Kalemi kuvvetli bir yazar. Kurgu yeteneği muhteşem Okurken 1970'li yıllarda TRT'de (O zamanlar tek kanaldı) yayınlanan Bestseller yazarların eserlerinden çevrilen dizileri anımsattı bana. Çok güzeldi ancak yazarın kaleminde biraz tasfir ve betimlemeler özellikle kitabın başlarında benim hikayeye girmeme engel oldu.
Daha sonra hikaye oldukça güzel ilerledi. Ancak yine de kitapda bir şeyler eksik gibiydi.Başta İtalya'daki iki yoksul gencin hayatı karşılaşmaları ve aile hayatlarını yazar anlatırken o dönemin İtalya'sı ve Yeni Dünyası olan Amerika'daki hayatlarını ,arkadaşlarını ilişkilerini oldukça detaylı bir anlatım ile yazmıştı. 


Hikaye de Enza ve Ciro'nun hayatı,aşkları,İtalya'dan Amerika'ya göçleri işleniyordu.İkisinin de birbirleri ile ilk karşılaşmaları yolları ayrılması göç ettikleri yeni bir ülkedeki mücadeleleri oradaki yaşamları ve  tekrar birbirlerinin hayatlarına girmesi konu ediliyordu.
Ancak Enza ve Ciro aşkını ben pek de hissedemedim. Duygusal yönde bu roman bana zayıf gibi geldi.Tarihi kurgu dalında iyi bir romandı. Birinci Dünya savaşı zamanın da İtalya'dan Yeni Dünyaya göç eden ve bu yeni ülkede kendine yer edinmeye çalışan. Başlarda ailesine destek olmak için giden Enza'nın talihsizliği ise bir daha deniz yolu ile bir daha seyahat etmeğe çalışırsa hayatının kaybedebileceği idi..


Bu yüzden Enza bir daha İtalya'ya gidemedi..
Ciro ise babasının ölümünden sonra bir türlü kendisini toparlayamayan annesi tarafından  bir manastıra ağabeyi ile birlikte bırakılması annesinin bir daha onları geri almaması ayakta kalmak için çabalayan iki kardeşin hikayesi çok etkileyici idi..
Bu iki gencin aşkını yazar biraz daha tutkulu yazabileydi tadından yenmez bir kitap olabilirdi. Hikaye buna da çok uygundu ama yazar nedense işlemesi gereken sahneleri geçiştirmiş idi..Özellikle başka bir erkekle evlenirken Ciro'nun ona yetişerek bu evlilikten vazgeçirmesi..Bu sahne çok daha iyi işlenebilirdi..



Kitabın sonunda yazarın notunu okuduktan sonra bu
hikaye gerçek bir hayat hikayesinden hazırlanmış olduğunu anladım..Yazarın Amerika'ya göç eden atalarının hikayesi olduğunu anlıyorum..
Yine de okunabilecek güzel bir roman..Tarihi kurgu,macera,aile temalarını sevenler için okunabilecek iyi bir kitap...Bence film olarak çevrilse oldukça güzel olur.



Yazarın diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum...Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder