23 Mart 2016 Çarşamba

Çıplak Ayaklı Kraliçe-İldefonso Falcones



Orijinal Adı : La reina descalza 
Edisyon Adı: Çıplak Ayaklı Kraliçe
Yazar : İldefonso Falcones
Yayınevi Pegasus Yayınları
Çevirmen :Zeynep Nazan Tezcan
Goodreads Puanı :5/3,76
Puanım :5/3



Yazarı sıkı takipçisiyim daha önce çıkan ; Deniz Katedrali ve Fatıma'nı Eli isimli kitaplı çok severek okumuştum...İki Romanda yazıldığı dönemi adeta yaşatan romanlardı.

Çıplak Ayaklı Kraliçe de yazıldığı dönemi  iyi yansıtan bir kitap idi. Ancak nedense hikayeye başlarda bir türlü giremedim...18.Yüzyıl İspanya'sının toplumsal ve siyasi olaylarının eşliğinde kurgulanan hikaye genel anlamda oldukça etkileyici bir hikaye idi. ,Fakat bazı yerlerinde çok fazla detay varken bana göre önemli olan yerlerinde yazar sanki geçiştirmiş gibi idi.


Yine de kitabı sevdim... Macera, ihanet, müzik, dans, aşk, acı, tutku dolu bir hikaye. Kadınlar ve sadece Çingeneler,Çingene toplumunda mı zamanını şartlarımı bilemiyorum ama kadın kocasının yaptığı her şeyi kabul ediyor..


Kadınlar için çok zor bir durumdu elbette  ve 18. yüzyıl bahsediyoruz yüzyıllardır süre gülen bir zulüm vardı ortada... Bu durum benim için çok sarsıcı oldu ne yazık ki..Daha önce Romanlar veya Çingeneler  hakkında Lisa Kleypas'ın Hathaway serisini okumuştum  oldukça da güzeldi. Ancak daha çok romans türünde bir seri olduğu için gerçekleri olduğu gibi yansıtmıyordu elbette..
Tabii ki öylesi roman ve soft bir kurgu beklemiyordum zaten..


Çingene toplumundaki hiyerarşi düzen törelerini benimseyemedim..
Romandaki Milagros'un annesi Ana'nın kızının onaylamadığı bir evlilik yapmasından sonra onu reddetmesine sinir oldum..Kızcağızı yapayalnız bırakınca istediği gibi at koşturan kocadan çekmediği de kalmadı kızcağızın..
Milagros'un kocası olan Pedro'nun karaktersizliği,ahlaksızlığı,acımasızlığı beni çıldırttı adeta..

Yine de hikayeyi okurken zevk ile okudum. Fakat yazarın  diğer iki romanına göre sönük buldum.
Kübalı bir zenci köle Caridad ile Çingene güzeli Milagros'un hikayesi beni çok etkiledi....Caridad ile Milagros'un dostluğu başlarda Caridad'a güç veriyordu.Ancak hata üstüne hata yapan Milagros Caridad'ın dostluğundan,dedesi  Melchor 'un korumasından mahrum kalacaktır..Bu da genç kadın için zor günlerin habercisi olacaktır..

Caridad sayesinde dans etmeyi ve şarkı söylemeyi meslek haline getiren Milagros ülke çapında ünlü bir şarkıcı olacaktır. Bu saye de kocası Pedro onun deyim yerinde ise sağmal inek gibi sağacaktır..


Biri deli gibi aşık olduğu adam için muhtemel bir felakete doğru sürüklenirken ,diğeri ise kadın olmanın sevmenin ne demek olduğunu bilmeyen çocukları köle pazarına satılması için elinden alınan  çaresiz  bir kadın idi..Küba'dan sahibi ile İspanya'ya gelirken gemide sahibi öleceğini anlayınca onu özgürlüğünü vermiş idi. Caridad bırakın mutlu olmayı insan olarak bile değer görmemiş,iradesi dışında tecavüze uğrayarak çocuk sahibi olmuş,çocukları köle olarak satılması için elinden alınmış çilekeş bir kadın idi...


Sevilla sokaklarında ölmek üzere iken onu bulan çingene Melchor onun hayatının aşkı olacaktır...


Biri sevdiği adam yüzünden dayak,tecavüz,alkol ile felakete sürüklenirken ,diğeri de çoktan umudunu kestiği var olduğunu bilmediği bir aşka doğru yelken açarken, geç bulduğu sevgisi ile sınanacaktı.

Çingeneler,köleler,tecrit,hapishane,felaket ve yoksulluk temalarıyla taçlandırılmış bu romanı tarihsel kurgu romanlarını severler bence kaçırmasın..,Özellikle yazarı severler severek okuyabilecekleri bir roman.

Yine etkileyici bir Falcones romanı okumak isteyenlerin zevk ile okuyacaklarını tahmiin ediyorum...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder