13 Ocak 2014 Pazartesi

Shanna-Kathleen E. Woodiwiss




Kitap Adı :  Shanna
Yazar Adı:  Kathleen E.Woodiwiss
Orjinal Adı : Shanna
Goodreads Puanı:5/4,07
Puanım : 5/5
Sayfa Sayısı :686


Kathleen E.Woodiwiss için  en iyi historical yazarlarından diye bahsetmek onu hafife almaktır bence..
Shanna yazarın okuduğum beşinci kitabı her kitabını severek okudum..Şimdiye kadar okuduğum kitaplarında kadın kahramanlarını çok sevmiştim ama bu hikayedeki kadın karakter beni sinir etti..
Şimdiye kadar İhtiras Çiçekleri'nden Brandon Kurt ve Kumru'dan da Wulfgar beni illet etmişti..Shanna'nın şımarıklıkları kaprisleri ile tahammül sınırlarımı çok zorladı..

Fakat Shanna'daki erkek kahraman onun tam zıddı idi.Kimilerimizin ''Salak'' diyebileceği kadar yüce gönüllü bir adamdı. Shanna'nın ana fikri bence sevdiği kadını sevgisi ile yola getirdi diyebiliriz..

Ruark Beauchamp'ı yazarın diğer erkek kahramanlarından daha çok sevdim..Evet diğer erkek karakterleri çok etkileyici alfa karakterlerdi ama Ruarke bambaşka idi  Yazar bu karakteri gerçeğe yakın şekilde  kusursuz bir şekilde yaratmış idi...Engin sabrı,yakışıklılığı,karizması,becerikliliği,sadakati  ile sanırım böyle erkek karakteri beğenmeyecek kadın yoktur..Shanna ona defalarca ihanet etmesine rağmen onu her zaman affederek bağrına bastı.. Onu sevmekten,korumaktan  hiç vazgeçmedi...Aşkı bazı yerlerde şiir gibi hissettirdi,tutkusu ile yaktı..Shanna'nın gözündeki perdenin inmesini bekledi..Sadece bu karakterin büyüleyici özelliği için bile bence okunmalı bu roman..

Fakat yazar hikayeyi bence daha önce bitirebilecek iken sanki uzatmış gibi geldi bana. Fakat yine de romanı severek okudum..Kah kızdım,kah güldüm,heyecanlandım ama hikayeye bayıldım. Tam da 18 Yüzyılda geçen egzotik bir romandı. Korsan, gemi temalarını seven arkadaşlarım bu hikayeyi bence çok sevecekler..

Hikaye 1749 Yılı soğuk bir Kasım gecesinde başlıyor. Shanna Trahern evlenmesini çok isteyen babasının baskıları sonucunda hem babasının baskısını bertaraf etmek,hem de özgürlüğü ve rahatından olmamak için kendisine uygun kocayı Newgate Hapishanesinde bulmaya karar verir..

Bulduğu uygun koca ise işlemediği bir cinayet üstünde kalan idama mahkum edilen Ruarke Beauchamp'ı seçer. Onunla evlenerek hem soyadını alacak babasının isteğini yapmış olacak idam edildiğinde de bu kocadan kurtulmuş olacaktır. Fakat bu adamı ikna etmek için bir gece onunla olmayı kabul eder. Fakat bunu yapmaya niyeti hiç yoktur. Bir yolunu da bularak kocasını bırakarak babasının yanına kaçar.

Ama hesap etmediği bir şey vardır Ruarke'in ne kadar kararlı , inatçı olduğu ve babasının aç gözlü adamı Raston'un adam veya köle  bulmayı Newgate hapishanesinden yapmasıdır.

İşte bu yüzden evine geri dönerken kocasıda geminin  ambar bölümünde onunla birlikte yolculuk etmektedir.
Evine döndükten sonra babasını evlenip kocasının öldüğüne inandırır. Fakat Orlan Trahern ne kadar zayıf bir baba ise o kadar iyi bir iş adamı idi. Ruarke'i ilk gördüğünde onun diğer gelen kölelerinden  farklı olduğunu anlar ve onunla çalışmaya başlar. Ruarke aklı,zekası ve becerikliliği ile  onu gözüne girer. Ona kısa sürede büyük paralar kazandırmaya başlar ve sonunda Shanna ile hesaplaşmaya karar verir..

Shanna öldüğü sandığı kocasını karşısında bulunca resmen dumura uğrar neye uğradığını şaşırır..
Ruarke kocalık haklarını kullanmakta kararlıdır Shanna da ona  nasıl karşı koyacağını bilememktedir. Çünkü aralarındaki çekim ve tutku işini zorlaştırmaktadır.
Ayrıca babası onu tekrar evlendirmek istemektedir..

Özetle, Shanna etkileyici uzunluğuna rağmen tarihi mekanlarda  macera,tutku aşk temaları ile taçlandırılmış
muhteşem bir baş yapıt. Tasvirler ve anlatımları kimi arkadaşlar sıkıcı bulmuş. Ben bu düşünceye katılamıyorum çünkü aralarındaki aşkı bu tasvirleri ile yazar o kadar güzel anlatıyordu ki .. O sahneleri okurken ister istemez içim titredi..

Bazı yazarlar sayfalarca aşk sahnesi yazar ama o etkiyi bırakmaz sizde. Woodiwiss anlatımı ile romanı okurken bambaşka diyarlara gittim..
Eğer tarihsel kurguyu seviyorsanız,şöyle sağlam bir kurgu,muhteşem bir aşk okumak istiyorsanız. Bu romanı tavsiye ediyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder