16 Kasım 2014 Pazar

Geceyi Keşfet-Shannon Drake



Orjinal Adı:Conquer The Night
Edisyon Adı : Geceyi Keşfet
Yazar : Shannon Drake  (Heather Graham)
Goodreads Puanı: 5/3,87
Puanım :5/4

Güzel bir orta çağ romanı okudum. Baştan sona kadar heyecanı bir hikaye idi. Fakat romanda tecavüz sahnesinin olması beni rahatsız etti. Romanın başlarında oldukça sıkıldım.Tarihi detay çok fazla idi dönemin önemli tarihi notlarını tekrar öğrenmiş oldum. 
Yazarın stili böyle o yüzden kitabın başlarında biraz sıkıldım.Fakat sonradan hikaye açıldı okurken çok büyük bir zevk ile okudum.
Kitabın çevirisi ilk kitaba göre daha iyi idi. Fakat biraya da Ale olarak çevrilmesini biraz tuhaf buldum. Ale'yi bulmacalardan biliyordum..Genel olarak çeviri beni rahatsız etmedi.


Özellikle belirtmeliyim ki romanın kapağına bayıldım. Kitaptaki kahramanları yansıtmasa da bence çok güzeldi.En sevdiğim renk olan mavi ile bezeli bir kapak çok hoştu.
 Ana albeni bir İskoç romanı..Savaş,entirika.aşk,tutku ve tecavüz temaları ile bezenmiş bir romandı. Tecavüz teması beni rahatsız etse de o çağlardaki kadınların layık görüldüğü davranış bir biçimi olması yüzünden çok da tuhaf bulmadım ama rahatsız oldum..
Diğer tema romanda ki ana kadın ve erkek karakterler düşman taraflarda . Romanın erkek kahramanı Arryn Graham'ın karısı hamile iken Kinsey Darrow tarafından tecavüze uğrayarak öldürülmüştür.Arryn öldürülen karısının ve doğmamış çocuğunun intikamını alacağına yemin etmiştir. Kinsey Darrow ile kralın zoru ile nişanlandırılan Kyra onunla evlenmemek için klise de dua ediyordu.

Duaları Allah tarafından kabul edilir ancak zalim nişanlısı elinden kurtulup bir kanun kaçağının merhametine kalmıştır Kyra'nın kaderi.
Kyra'nın babasından kalma arazisi ve kalesi evlenince  nişanlısının eline geçecektir. Fakat Seacirn Kalesi İskoçyalı asilerin eline geçer. Asilerin lideri Arryn Graham'dır. İkisinin karşılaştıkları sahne etkileyici idi..
Arryn Kyra'nın düşmanı Kinsey'in nişanlısı olduğunu öğrenince onu kalede olduğu müddetçe  metresi yapar.Tecavüz ederek tabii..İkili arasındaki cinsel gerilim had safhada dır. Özgür ruhlu Kyra kaçmaya ve Arryn'i öldürmeye teşebbüs etse de bunu başaramaz. Aralarında gerilimi bol bir ilişki başlar...Fakat zaman geçtikçe birbirlerine alışmaya başlarlar.Birbirlerine ihtiyaç duyarken  ve sonradan  aşk gelir. 

Fakat Arryn'in kazanması gereken bir savaş  mücadele vardır. Bir yandan da onun hazırlıklarını yaparken bir yandan da kaleyi terkederken Kyra'nın güvenliğini düşünerek tedbir almaya çalışır.
Kyra'da o gittikten sonra başına geleceklerden korkmaktadır. Kinsey Darrow onunla evlense bile öldürebileceğini tahmin etmektedir. Fakat son kaçış hamlesinde Kinsey'in adamlarının tecavüzünden ve Arryn onu kurtaracaktır...


Çok da fazla detay vermek istemiyorum genel olarak severek okudum. Sadece tarihi ayrıntılar beni oldukça sıktı.Fakat sabredip okumaya devam ettikçe hikayenin büyüsüne kapıldım. Güzel bir orta çağ romanı idi...

Orta çağ ,historical kitapları seviyorsanız bu romanı da seveceksiniz..


Graham Family Serisi :
1. Come the Morning (1999) Kader Ağları
2. Conquer the Night (2000)  Geceyi Keşfet
3. Seize the Dawn (2001)
4. Knight Triumphant (2002)
5. The Lion in Glory (2003)
6. When We Touch (2004)
7. The Queen's Lady (2007)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder