19 Kasım 2014 Çarşamba

Koru Beni - Judith McNaught



Orjinal Adı :Someone to one Watch Ower Me 
Edisyon Adı : Koru Beni
Yazar: Judith Mcnaught
Goodreads Puanı : 5/3,80
Puanım 5/5

Tam dört yıl bekledikten sonra yeni bir Judith Mcnaught romanı okumaktan çok mutluyum. 
Ne yazık ki her güzel şey gibi çabuk bitti maalesef..En sevdiğim yazar olduğu için benim için tüm romanları 10 Numara..Ona daha aşağıda bir puan vermeye elim gitmiyor gönlüm elvermiyor...
Yazarın daha önce yayınlanan son iki romanına göre bence daha kuvvetli bir kurgusu vardı..


Ve polisiye bir roman idi. Hemen ekleyeyim Julie Garwood'dan daha iyi polisiye yazıyor bence..
Fakat artık historical yazmalı. Onun yeni historical romanlarını okumayı çok isterim.

Romanımıza gelirsek ;

Diğer Judith Mcnaught kitaplarına göre biraz farklı idi..Daha gerçekçi anlatımı var idi ve önce okuduklarımdan  biraz daha sert bir roman idi...Yine de çok sevdim...Ama gördüğüm eksileri de yazacağım tabii ki..Kadın kahramanın yanında erkek kahraman başlarda çok sönük kalıyordu. Başlarda çok yadırgasam da konu gereği böyle olması gerektiğini anladım.


Diğer Judith romanlarının aksine kadın kahramanının  değil erkeğin sevgisine,sadakatine  hayran oldum.Üstelik çok da korumacı idi. Yılardır aşık olduğu kadını sabırla bekleyen bir adam vardı Michael Valente..Ünlü Broadway oyuncusu Leigh Kendall'ı tam 15 yıl bekleyen bir aşık erkek...Çok etkilendim...Leigh'in aşkını tam hissedemedim. Sonradan aşık olduğunda da aralarındaki aşkı hissetmek muhteşemdi..Bu kadının yazdığı  aşkı okumak müthiş...


Leigh başlarda Michael'e tepkili idi. Sonra onun kim olduğunu anladıktan sonra aşık oluverdi. 
Bu romana tam puanı sanırım romandaki iki karizmatik erkek kahraman için verdim. Biri Michael Valente diğeri Mitchell McCord idi..O da amansız dedektifimiz idi..Romanın diğer çiftinin kahramanlarından idi..
Diğer kadın kahramanı dedektif Samantha Littleton'un Leigh karakterinden daha cana yakın buldum. Hoş baş kadın kahramanımız romanın başından itibaren şoktan şoka giriyordu.


Zira tam 15 yıl evli olduğu kocası ortadan gizemli şekilde kaybolduktan sonra onun aslında hiç tanıdığı gibi biri olmadığını anlaması uzun sürmeyecektir.Onun  kendisini yakın çevresindeki kadınlar ile aldattığını öğrendikten sonra da bu kayıbın baş şüphelisi haline gelecektir..


Romanda büyülü çiftimiz Matt ve Meredith Ferrell çiftinin çılgın şoförü  Joe O'Hara ve Gece Fısıltıları'ndan tanıdığımız Noah'ın çılgın kızkardeşi Courtney Maitland vardı.
Sanırım yazarımız bu genç kız içinde bir hikaye yazmayı düşünüyor.
Ama önce elindekini bitirmesi gerek..

. Ne olursa olsun Judith McNaught'u tekrar okumak çok güzeldi  özellikle sonlara doğru enfesti...Umarım yazar bundan sonra daha üretken olup daha çok roman yazar. Zira çevrilemeyen bir romanı daha var o da çevrildiğinde yayınlanacak romanları bitecek..

Bence Judith Mcnaught hayranları bu romanı yadırgasalar da çok sevecekler. Ben çok sevdim sonlarına doğru ise bayıldım. Çünkü son sahnelerinde büyülü bir aşk vardı..Tavsiyemdir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder