21 Ocak 2015 Çarşamba

Medcezir-Emily Snow



Orjinal adı : Tidal
Edisyon Adı : Medcezir
Yazar : Emily Snow
Çeviri :Gülfem Çırak
Yayınevi : Martı Yayınları
Goodreads Puanı : 5/3,99
Puanım : 5/4


Okumaya karar verdiğim de MedCezir hakkında çekincelerim vardı. Genç Yetişkin temalı romanları okumayı pek de sevdiğim söylenemez. Özellikle seks ile fazlaca harmanlanmış olanları ...Fakat okuduğum Medcezir hem romantik hem de dram temaları ile işlenmiş bir romandı. Beni çok etkiledi...Başlarda biraz sıkıldım okurken ama sonra hikaye adeta şaha kalktı..



Bir de birincil şahıstan anlatımdan çekindiğim gibi  bu tür romana bazen odaklanamıyorum. Sanırım ben de bunun da etkisi oldu ....Emily Snow yeni tanıştığım bir yazar. Kalemini sevdim ve çok akıcı yazıyor. Çeviriden rahatsız olmadım. Genel anlamda  benim için güzel bir okuma oldu . 

Roman da 19 yaşındaki genç bir yıldızın dibe vuruş ve çırpınışlarını okuyoruz..
Kadın karakter Willow Avery 19 yaşında çocukluğundan beri film sektöründe çalışıyor. Ailesi onun hayatını yönetmeye çalışıyor...Çalışıyor diyorum genç kızın ne yapacağına nasıl davranacağına onlar karar veriyorlar..Willow 16 yaşında hayatının hatasını yapıyor aşık oluyor.Bu hatanın bedelini çok ağır ödüyor..İşin içine bir de uyuşturucu girince işin rengi değişiyor..

Hata yaptığında da yanlarından uzaklaştırıp yaptığı hatayı hasır altı etmeye çalışan bir anne ve baba..Okurken çok sinirlendim..
Erkek karakter Cooper Taylor. Çok başarılı bir sörfçü...Hayatı çalkantılarla geçmiş..
İkisi de birbirleri ile karşılaştıklarında ilk görüşte aşk olmuyor kesinlikle. Ama bu aşkta kesinlikle şimşekler çakıyor. Birbirlerinin hayatlarına yıldırım gibi düşüyorlar deyim yerinde ise.


Cooper'in annesi de ünlü bir aktrist imiş.. Onun da problemleri Willow'a benziyor. Bir anlamda Willow'da belki de annesini yaşıyor bu karizmatik genç adam..Annesinin yok oluşuna tanıklık etmiş olan bu genç adam Willow'a başta heves olarak  baksa da zaman geçtikçe aynı sorunlar ile boğuşan Willow'u gittikçe daha çok alışır o kadar ki hayatından çıkmasını göze alamaz. Bu duygular karşılıklıdır elbette.


Roman sevgilerini evre evre geliştiren sorunları ile mücadele eden; ben değil biz diyebilenlerin hikayesi bence. Çok severek okuduğum bir roman oldu. Özellikle sonu beni çarptı diyebilirim ki sonunda gözyaşlarımı tutamadım...
Kesinlikle takip edeceğim bir yazar olacak..Bundan emin olabilirsiniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder