12 Ocak 2013 Cumartesi

Bir Aşkı Dokumak Diana Palmer



Orjinal Adı Carrera's Bride olan Goodreads puanı 5/3,93 olan Diana Palmer'in Bir Aşkı Dokumak hikayesini çok beğenerek okudum..Çevirideki garip kelimeler rağmen.

Deneyimleme ,duyumsama..Bu kelimeleri kullanmak çevirmenler arasında iyice moda olmaya başladı..Ama 10 üzeründen 10 vereceğm bir romanın puanını bu çeviri yüzünde kırdım..Benim için önemli olan çevirmenin garip kelimeler bulması değil yazar ile arama girmememisidir..Günlük konuşmamızda ''Ben bunu deneyimlemek istemiyorum'' demezsiniz..Duyumsamak kelimeside bence hissetmenin yanında çok soğuk kalıyor..Niçin özellikle bu kelimeler seçilip dilimize yerleştirilmeye çalışılıyor anlamış değilim..

Buna rağmen romanın harika bir kurgusu vardı tam anlamı ile Kurt ve Kuzunun hikayesi idi..Yazarın anlatımını akıcı buldum...Duyguları çok güzel işliyordu..Aşk,macera,polisiye hepsi bir arada çok güzel bir hikaye idi..İki kişinin birbirini tamamlamasını güzel işlemişti yazar..
Kısaca konusuna gelirsek..

Delila şimdiye kadar oldukça korunaklı bir hayat bir sürmüştür.Annesinin ölümünden sonra kafasını toparlamamsı içi ablası Barb ve eniştesi Barney tarafından tatil yapması için yanlarına çağrılır...Orada Eski kulağı kesik gangsterlerden Marcus Carrera ile tanışır. Marcus sürdürmekte olduğu hayatı bırakma üzeredir ama o anda hayatı karmaşa içindedir..İhtiyacı olan son şey ciddi bir ilişkidir.çünkü rakipleri sevgilisi üzerinden ona her türlü oyun ve kötülüğü yapabilecek derecede çoktur..O sırada da büyük gizlilikle yürütülen bir operesyondadır..
Yinede Delila'nın sıcaklığına,içtenliğine dayanamaz ondan çok etkilenir..Aynısı Delila içinde geçerlidir..Ama masum Delila'nın hayatındaki çoğu olaydan haberi olmadığı gibi bundan da haberi yoktur..Ama Marcus'un bir takım işler içinde olduğunu anlasada ona güvenmeyi tercih edecektir..Her şeye rağmen...Tavsiye ederim çok çok güzeldi..Özellikle ikilinin kumaş dokuma ile ilgili paylaştıkları o özel anlar müthişti..
Sonunda aşklarını ilmek ilmek dokunması beni çok etkiledi..
Diana Palmer'i daha sık okumak isterim..Keyifli okumalar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder