29 Nisan 2015 Çarşamba

Hayal - Jale Demirdöğen




Orjinal Adı : Hayal
Yazar: Jale Demirdöğen
Yayınevi: Nemesis Kitap
Puanım :5/5

Son zamanlarda yerli yazarlar okuyorum. Jale Demirdöğen yeni tanıştığım bir yazar ilk defa okuyorum. Kalemini çok beğendim. Anlatımı çok akıcı olduğu gibi tasfir ve betimlemeler muhteşem..Böylesi orjinal bir konu da yarattığı hikayeyi çok sevdim. 
Ancak bu kitabı elinize aldığınızda pembe bir aşk hikayesi okuyacağınızı zannediyorsanaız çok yanılıyorsunuz. Zira hikaye çok sert,konu ise ülkemizin en bilindik hikayelerinden idi. Yeşilçam'daki filmlere çok konu olmuş bir hikaye..


Hayal evin kötü yola düşmüş kızı...Dua ise onun üvey kızkardeşi ama öz kardeşi olsa birbirlerini severler miydi ? diye çok sordum kendi kendime.
Roman bir açılış gecesinden başlayıp çok daha uzak yıllara kadar gidiyor..Hikaye de en sevdiğim karakter Yasin idi..O  ne sevgi ...O ne kendini tüketiş...Her kadın işte bu erkeğin sevdiği gibi sevilmeli..Yasin sevdiği kadın için kendini adeta tüketti.


Hikayedeki diğer erkek karakter Ilgaz yanında çok yetersiz çocuksu kalıyordu..Seviyorum dediğinde aslında kendisini sevdiği ortaya çıkarken,onun asıl aşkı mesleği olduğunu kendii olduğunu keşfetmesi Yasin sayesinde olacaktır.


Romandaki asıl karakter Hayal ise tam bir kader kurbanı bir genç kadın idi..Düştüğü kötü durumdan kurtulmak içindeki ışık ve ona uzanan görünmez el ile mümkün oluyordu.
Çok etkilendim bu romandan ve yazarın kaleminden..Yazarın diğer kitaplarını da bir an önce edineceğim..
Tavsiyemdir..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder