30 Ekim 2014 Perşembe

Yemin - Brenda Joyce



Orjinal Adı: The Promise
Edisyon Adı: Yemin
Yazar: Brenda Joyce
Goodreads Puanı : 5/3,67
Puanım : 5/5

Bu romanın vasat olduğunu düşünüyordum. Tabii ki diğer kitaplarına göre konusunu herkesin seveceğini düşünmüyorum.Başlangıcından bitişine kadar romanı soluksuz okudum. Brenda Joyce'in en vasat kitabı piyasa da çıkan en iyi historical romanlara fark atar bence. Özellikle bu ara historical romanların birbirine benzemeye başladıklarını düşündüğüm sırada ilaç gibi gelen bir kitap idi.
Fakat bu kitabın çiftin hikayesinin çok gerilimli olduğunu söylemeliyim. Okurken beni çok gerdi. Aslında romandaki aşıklar birbirlerini çocukluktan tanıyorlardı Bu yüzden aralarındaki aşkın daha sıcak olacağını düşünmüştüm  ama maalesef yanılmışım.
Yine de okurken çok büyük zevk alarak okuduğum gibi sayfalar su gibi aktı. İkili arasındaki ilişki çok inişli çıkışlı idi. Devlin O'Neal'in hikayesini okurken gerildiğim kadar gerildim aklıma ilk gelen Devlin'in kızının da ona benzediğini düşündüm.
Alexi De Warren ve Elysse O'neal 'in bir skandal yüzünden gerçekleşmek zorunda olan evlilikleri yüzünden birbirlerine olan sevgileri,saygıları ve dostlukları biter..Aslında ikisi de birbirlerine deli gibi aşıktır ama nedense bunun farkında bile değildir.
Elysse'nin şöhretinin lekelenmemesi için onunla evlenen Alexi çocukluğunda verdiği sözü tutmuş onu toplum önünde lekelenip gözden düşmesinden korumuştu. Ama hepsi  bu kadardır. Bundan böyle Ellysse tek başınadır.Evlenmelerine neden olan olay yüzünden ondan nefret etmiştir.Düğünden  sonra hemen  gemisine atladığı gibi Elysse'yi terk etmiştir.


Elysse ile yolları altı yıl sonra kesişir. Altı yıl içinde ise Elysse'nin elinde kalan şey onuru ve gururudur. Kocası düğün günü onu terk ettikten sonra hiç bir şey olmamış gibi hayatına devam etmeye çalışmıştır. Alexi ile aralarında ne olduğunu ve evliliklerinin sadece sözde kaldığını kimseye anlatamamış sözde flörtler ile görünüşü kurtarmaya çalışmıştır.
Alexi de kendi hayatını o kendi hayatını yaşamıştır.Aslında adım adım karısını takip etmiş ne yaptığı hakkında haberdardır.Elysse'nin görünüşte ki hayatı hakkında tabii ki.İşte bu yanlış anlamaların ve kavgaların na nedenidir.


Fakat Alexi tekrar dönünce aralarında bir anlamda savaş başlar. Birbirlerini gereksiz yere çok incitirler.Aslında tüm kavgalar birbirlerine olan aşklarından dolayı ve yanlış anlamalar yüzündendir.. Bunu anladıklarında geç kalmış olabileceklerinden korkacaklar,birbirlerinin değerlerini anlayacaklardır.
Çok etkileyici bir romandı okurken çok etkilendim. Müthiş bir kurgu ve duygu derinliği olan bir romandı. Bazı yerlerinde çok sinirlendim. Özellikle Alexi'nin evliliği boyunca başka kadınlar ile olan ilişkilerine sinir oldum.Ellysse'nin sevgisini anlatamadığı gibi kendisini hoppa ve Flörtçü bir kadın görüntüsüne sokmasına illet oldum.


Serinin diğer kahramanlarının da olması çok güzeldi .Maalesef serimizde Yemin ile bitmiş oldu. Bir Avuç Aşk ile başlayan bu güzel seri  De Warren Hanedanı serisinin 6.kitabı biliyoruz ki serinin ilk beş kitabı henüz yayınlanmadı ve ben merakla bu beş kitabı bekliyorum.

Historicalcilerin kaçırmaması gereken bir yazar Brenda Joyce ..Kesin tavsiyemdir...

de Warenne Dynasty
1. The Conqueror (1990)
2. Scandalous Love (1992)
3. Promise of the Rose (1993)
4. The Game (1994)
5. House of Dreams (2000)
6. The Prize (2004) bir Avuç Aşk
7. The Masquerade (2005) Maskeli Balo
8. The Stolen Bride (2006) Kaçak Gelin
9. A Lady at Last (2006) Aşka Yelken Açanlar
10. The Perfect Bride (2007) Kusursuz Gelin
11. A Dangerous Love (2008) Tehlikeli Aşk
12. An Impossible Attraction (2010) İmkansız Aşk
13. The Promise (2010) Yemin



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder